Boek een afspraak met een technieker. We staan klaar om je wasmachine of wasdroger weer snel aan de praat te krijgen.

Wist je dat je sommige kleine problemen zelf kunt oplossen? Ontdek onze online hulp voor wasmachines.

Herstelmogelijkheden:

Bekijk hieronder de herstelmogelijkheden.

Binnen garantie

Laat je toestel gratis herstellen binnen de 2 jaar fabrieksgarantie.

  • Kosteloos conform de garantievoorwaarden
  • Inbegrepen: verplaatsingskosten, onderdelen, advies en expertise
  • Ervaren Bosch-specialisten

Door de referentie van je toestel (E-nr.) bij de hand te houden, bespaar je tijd bij het boeken van je afspraak.

Boek nu online of bel 02 475 70 01

Buiten garantie

Bosch zal er alles aan doen om jouw huishoudtoestel te herstellen. Onze ervaren specialisten voeren een analyse uit bij je thuis en geven je advies.

  • Vast tarief van €99,99 voor de analyse, de verplaatsing en het advies
  • De exacte prijs van de reparatie kan slechts ter plaatse bepaald worden.
  • Ervaren Bosch-specialisten
  • Reparatie is 24 maanden gewaarborgd op het vervangen onderdeel, de werkuren en de verplaatsingskosten
  • Is een herstelling niet mogelijk? Dan zoekt de Bosch-technicus naar de beste oplossing en zal hij een nieuw toestel voorstellen

Door de referentie van je toestel (E-nr.) bij de hand te houden, bespaar je tijd bij het boeken van je afspraak.

Boek nu online of bel 02 475 70 01

Boek nu online een technieker

Als je wasmachine niet meer werkt en reparatie nodig heeft, kan een van onze techniekers je snel helpen om het weer op het juiste spoor te krijgen.

Je staat op het punt om het online boekingsproces met 5 gemakkelijke stappen te starten. Wij hebben hiervoor jouw contactgegevens en adres nodig

Voer hieronder het modelnummer van je wasmachine (E-Nr.) in om te beginnen. Het E-Nr. is nodig om het bezoek van de technieker voor te bereiden, bijvoorbeeld om de benodigde reserveonderdelen te verstrekken.

Boek online een afspraak met een technicus.

Als je wasmachine of was-droogcombinatie niet meer werkt en hersteld moet worden, kan een van onze gespecialiseerde Bosch Service-technici je snel weer op weg helpen. Voer het modelnummer (E-nr.), FD en Z-nr. in om aan de slag te gaan. De aankoopdatum van het toestel is nodig in geval van een garantieclaim.

Preview
Vul hier het E-nummer van je toestel in
Corrigeer uw invoer en zorg ervoor dat alle spaties worden verwijderd
[global.common.msg.errorminlength]
Gelieve een geldig E-nr in te voeren
[global.common.msg.errorbadinput]
Toestelgegevens konden niet worden gedetecteerd. Alleen afbeeldingen (PNG en JPG) zijn toegestaan.
Er is een technisch probleem opgedoken. Probeer het nog eens of typ het E-nr. handmatig in.
Dit veld is verplicht
Corrigeer uw invoer en zorg ervoor dat alle spaties worden verwijderd
[global.common.msg.errorminlength]
De e-mailadressen komen niet overeen
[global.common.msg.errorbadinput]
Dit veld is verplicht
Corrigeer uw invoer en zorg ervoor dat alle spaties worden verwijderd
[global.common.msg.errorminlength]
De e-mailadressen komen niet overeen
[global.common.msg.errorbadinput]
Dit veld is verplicht
Corrigeer uw invoer en zorg ervoor dat alle spaties worden verwijderd
[global.common.msg.errorminlength]
De e-mailadressen komen niet overeen
[global.common.msg.errorbadinput]

Identificatie van je toestel

Het modelnummer (E-nr.), FD en Z-nr. vind je op het typeplaatje of de sticker op je wasmachine. Open de deur van het toestel en kijk op de binnenste rand. Je kunt ook achter de onderhoudsklep die de afvoerpomp afdekt (filterdeurtje) of op de achterkant van het toestel kijken. Hieronder zie je een voorbeeld van een typeplaatje en de plaatsen waar je het op de wasmachine kunt vinden.

Voorbeeld van een typeplaatje
01-example-of-a-type-plate-whitelabel.png

 

02_Frontloader_slimline_master.jpg
02_Frontloader_slimline_master.jpg

Vul E-nummer of referentienummer

Telefonisch een afspraak boeken

Bosch Service Hotline.

Ons team van technische specialisten helpt u graag verder, ook op zaterdag.

Contacteer ons 24u/24, 7 dagen op 7 via volgend nummer: 02/475 70 01

Gelieve het E-Nr of de referentie van je toestel bij de hand te hebben voor te bellen.

De referentie staat op het signalisatieplaatje van je toestel. Een Bosch-referentie begint altijd met drie letters, gevolgd door een combinatie van cijfers en letters en eindigt met een "/" en twee cijfers.

Dit is nodig om het bezoek van de technieker goed te kunnen voorbereiden, bijvoorbeeld om de benodigde reserveonderdelen te verstrekken.

Bel nu

Identificatie van je toestel

Het modelnummer (E-nr.), FD en Z-nr. vind je op het typeplaatje of de sticker op je wasmachine. Open de deur van het toestel en kijk op de binnenste rand. Je kunt ook achter de onderhoudsklep die de afvoerpomp afdekt (filterdeurtje) of op de achterkant van het toestel kijken. Hieronder zie je een voorbeeld van een typeplaatje en de plaatsen waar je het op de wasmachine kunt vinden.

Voorbeeld van een typeplaatje
01-example-of-a-type-plate-whitelabel.png

 

02_Frontloader_slimline_master.jpg
02_Frontloader_slimline_master.jpg

Vul E-nummer of referentienummer

Veelgestelde vragen

Is een herstelling noodzakelijk of kan ik de storing zelf oplossen?

We raden aan om altijd het gedeelte online zelfhulp te raadplegen om het probleem te identificeren en de veelgestelde vragen te bekijken. Veel kleine problemen kun je zelf oplossen zonder dat een reparatie nodig is.

Laten herstellen of een nieuw toestel aanschaffen?

Afhankelijk van de storing en de leeftijd en status van je toestel, voert de Bosch klantendienst een analyse uit en bepaalt of een reparatie de beste oplossing is. We geven je advies over wat je het beste kunt doen. In de meeste gevallen wordt een reparatie aanbevolen voor zover dit technisch en economisch de moeite loont. Maar uiteindelijk is het jouw beslissing wat er met je toestel gebeurt.

Voor reparaties waarvoor een technicus langs moet komen en blijkt dat reparatie niet mogelijk is of niet aanbevolen wordt voor toestellen die niet meer onder de garantie vallen: dan betaalt je enkel de verplaatsing- en analysekosten aan € 99,99 en ontvang je een waardebon ter waarde van 50,00 € voor de aankoop van een nieuw Bosch-huishoudtoestel naar keuze.

Welke onderdelen worden gebruikt om de reparatie uit te voeren?

Onze Bosch klantenservice gebruikt uitsluitend originele reserveonderdelen, geen kopieën of tweedehands onderdelen. Om te zorgen dat de technicus zo goed mogelijk is voorbereid, worden alle problemen vooraf geanalyseerd door een technisch team zodat de technicus de reserveonderdelen die hij voor de reparatie nodig zou kunnen hebben, bij zich heeft.

Wat kost het om mijn Bosch-toestel te herstellen?

Als je toestel nog door de tweejarige Bosch fabrieksgarantie wordt gedekt, worden geen kosten voor de reparatie in rekening gebracht.

Als het toestel niet door de fabrieksgarantie wordt gedekt:

De exacte prijs van de reparatie kan slechts bepaald worden door de Bosch-technische specialist. De technicus geeft je voorafgaand aan de interventie een kostenindicatie. Besluit je toch af te zien van de reparatie? Dan betaal je enkel de verplaatsing- en analysekosten aan een vast tarief van €99,99 en ontvang je een waardebon voor een nieuw Bosch-huishoudtoestel naar keuze.

Het volledige bedrag van de interventie moet ter plaatse, op de dag van de interventie worden betaald aan de Bosch-specialist. Dit kan elektronisch via een betaalterminal of per overschrijving.

Elke door Bosch uitgevoerde reparatie wordt gedurende 24 maanden gewaarborgd op het vervangen onderdeel, werkuren en verplaatsingskosten.

Bekijk de tarieven hier

Geldt er een garantie op de herstelling?

Elke door Bosch Service uitgevoerde reparatie is 24 maanden gewaarborgd.

We gebruiken uitsluitend originele onderdelen van Bosch voor alle reparaties die we uitvoeren.